zondag 25 september 2016

GROEPSFOTO

Als je een artikel zoekt hoe je een mooie groepsfoto maakt dan kun je beter verder zoeken want daar heb ik geen kaas van gegeten.
Dit heb ik laatst mogen ondervinden toen plotseling de fotograaf verhinderd was om familiefoto's te maken van mijn zwager en schoonzus die 40 jaar getrouwd waren.
Geen probleem dan zouden twee andere familieleden met hun camera foto's maken waaronder ik.

Je zou toch denken dat je met een diafragma van f/8 tot f/11 genoeg scherptediepte hebt om een groep van 9 personen scherp op de foto te zetten!
Met het juiste objectief, sluitertijd, Iso-waarde, licht, achtergrond en een creatieve opstelling van de groep zou het toch moeten lukken om het complete gezin op de gevoelige plaat te leggen.

Nou nee zo simpel ligt dat niet.
Ik had de regie niet in handen, maakte geen afspraken met de andere fotograaf die ook stond te fotograferen.
Ieder van ons deed maar een dotje (althans ik wel)
Niemand van degene die gefotografeerd werden wisten niet meer naar welke fotograaf ze moesten kijken.
Kortom 'totale chaos', dat is mijn herinnering aan deze fotoshoot.
Maar misschien als mijn schoonzus deze foto ziet kan ze de humor er van inzien.

Mijn nichtje lijkt te mediteren, mijn ander nichtje probeert de orde op zaken te stellen, mijn schoonzus heeft een momentje met haar kleinkind en de rest denkt: 'wanneer kunnen we nu eindelijk gaan feesten'? Ho ja en het zijn er toch echt 9 hoor!

De bovenstaande foto is in ieder geval voor mij een herinnering aan een geslaagd familiebezoek in Canada en een echt sfeervol 40-jarige bruiloftsfeest.

Waarom kijkt mijn zwager nou toch naar beneden??


Als dit geen fotomodel wordt!?




1 opmerking:

  1. Lieve Anita de foto's zijn voor ons waardevole hoor.en het was een grote verassing voor ons dat je er was op ons feest groeten theo en carla

    BeantwoordenVerwijderen